Financijski obrazovani učenici odgovorniji su u financijskim odlukama: osnovnoškolci uštede 47% džeparca
Gotovo 87% učenika od petog do osmog razreda u Hrvatskoj dobiva džeparac koji prosječno iznosi 125, 34 kune mjesečno. Čak 47% svog džeparca pritom uspiju uštedjeti: prosječno 59 kuna mjesečno ili 713 kuna godišnje. Kad je riječ o ostalim financijskim navikama djece 60% postavlja vlastite financijske ciljeve, a 55% posuđuje svoj novac prijateljima. O štednji najčešće ne razgovaraju s roditeljima niti s vršnjacima.
Pokazalo je to prvo istraživanje o financijskim navikama učenika od petog do osmog razreda u Hrvatskoj koje je u okviru projekta ‘MAFIN – Mala akademija financija’ provela Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava (UMFO).
Financijska pismenost prioritet
Glavni cilj projekta MAFIN, koji UMFO provodi u suradnji s Ekonomskim fakultetom Zagreb, Večernjim listom, Ministarstvom obrazovanja, znanosti i tehnologije te Agencijom za odgoj i obrazovanje, unapređenje je financijske pismenosti i odgovornog financijskog ponašanja djece u osnovnim školama. Istraživanje o financijskim navikama srednjoškolaca među 715 učenika od 10 do 15 godina iz cijele Hrvatske provele su docentice Ekonomskog fakulteta Dajana Barbić i Andrea Lučić.
‘Unapređenje financijske pismenosti među prioritetima je aktivnosti koje redovno provodi Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava. Financijski educirani učenici odgovorniji su u financijskim odlukama koje će ih pratiti kroz cijeli život, a o kojima će ovisiti i njihova kvaliteta života’, ističe Dijana Bojčeta Markoja, direktorica UMFO-a
Štednja im je zabavna i korisna
Istraživanje je pokazalo da financijska edukacija ima znatan utjecaj na odgovorno financijsko ponašanje i stavove o štednji djece. Utjecaj je veći čak i od razine obrazovanja roditelja.
‘Istraživanje je pokazalo kako djeca imaju iznimno pozitivne stavove o štednji. Djeca pretežito vjeruju da bi ih roditelji podržali u štednji, štednju doživljavaju kao nešto zabavno, korisno i pozitivno. Nadalje, vjeruju da je štednja pod njihovom kontrolom i imaju namjeru uštedjeti nešto novca u sljedeća tri mjeseca’, navode autorice istraživanja.